O szkole
Publiczne Gimnazjum Nr 43 im. Karla Dedeciusa to jedna z największych szkół w Łodzi, zarówno pod względem liczby uczniów, jak i zajmowanej przestrzeni. Na początku kariery w gimnazjum trudno nie pobłądzić w gąszczu korytarzy i pieter.
Szkoła zapewnia klimat życzliwości, profesjonalizmu, nauki, wzbogacone programy nauczania i wychowania. Wspiera rozwój dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych i zapewniamy im wszechstronny rozwój.
Atuty szkoły
Gimnazjum jest nowoczesną, dobrze wyposażoną w pomoce dydaktyczne placówką.
Uczniom służą następujące obiekty:
- 2 pracownie informatyczne wyposażone w komputery PC i Macintosh, stałe podłączenie do Internetu,
- nowoczesna biblioteka,
- świetlica wyposażona w stoły tenisowe oraz bogaty zestaw do gier i zabaw,
- specjalistycznie wyposażony gabinet rehabilitacji,
- gabinet logopedyczny,
- gabinet pielęgniarsko-lekarski,
- obiekty sportowe na zewnątrz: 2 boiska do piłki nożnej, 1 boisko do piłki siatkowej, 2 bieżnie, skocznia do skoku w dal, górka do zabaw zimowych; obiekty wewnątrz: 1 sala gimnastyczna z pełnowymiarowym boiskiem do koszykówki, 1 sala gimnastyczna z pełnowymiarowym boiskiem do siatkówki, siłownia, sala z matą gimnastyczną,
- wszystkie pomieszczenia dydaktyczne, socjalne oraz korytarze są przestronne i funkcjonalne,
- stołówka,
- placówka jest przystosowana do nauczania osób niepełnosprawnych – zlikwidowano bariery architektoniczne.
Integracja
Gimnazjum umożliwia naukę młodzieży niepełnosprawnej. Dzieci te mogą się kształcić razem ze zdrowymi, integrować się ze środowiskiem rówieśników. W szkole zapewnione są specjalne warunki dla uczniów niepełnosprawnych - podjazdy, odpowiednio przystosowane łazienki, poręcze na korytarzach i w toaletach oraz gabinet rahabilitacyjny z natryskami. Każda klasa integracyjna ma zajęcia na parterze.
Celem działalności szkoły jest:
- zapewnienie uczniom realizacji obowiązku szkolnego,
- realizacja programu kształcenia określonego podstawą programową,
- zapewnienie opieki uczniom podczas pobytu w szkole,
- zapewnienie pełnego rozwoju osobowości dziecka zgodnie z najwyższymi normami etycznymi i społecznymi,
- zapewnienie wszechstronnego rozwoju ucznia jako osoby, tak aby posiadł on umiejętność odnoszenia wiedzy do rzeczywistości i praktyki życia,
- umożliwienie kształcenia dzieciom i młodzieży niepełnosprawnej zgodnie z indywidualnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz predyspozycjami,
- kształcenie poczucia tożsamości regionalnej i narodowej.
Galeria
Serdecznie zapraszamy!
|